luni, 14 decembrie 2009

Jurnalul de-o zi al unui nebun sanatos

Cealalta jumatate spuse: sa faci astfel incat sa nu te calce astia pe coada. Raspuns: dar frigul si apa ma linistesc. Nu, n-ai inteles, este vorba despre caldura si intuneric. De cand, acolo unde este intuneric, e cald ? Din totdeauna minerule. Eu nu sunt miner...O, ba da, unul inegrit de carbune si cu tigara in coltul gurii. Unul ale carui vise sunt sticla de vodca si gratarul in sange. Si mie imi place gratarul in sange...stropit cu cognac caramelizat si cu mult piper verde...Esti un prost, gratarul ala frige mici si fleica...ce tot visezi la pffeferstick, imbecilule? As vrea sa citesc, sa invat minerule, nu-mi place mina ta intunecoasa si calda...Ce-mi spui mie ce vrei sa faci tu? Si nu te mai vaita, copil prost ce esti.
Imi aprind totusi o tigara. Fumul tare ma ameteste putin. Si in urechi imi rasuna: "unde cauti tu, unde cauti tu iubirea...nu sti ca-i aici? unde cauti tu...".
Serpi rosii iesira de sub dulapul de la bucatarie. Se rasucire ca o liana pe trunchiul copacului fosforescent. Incepu sa ploua cu picaturi negre si vantul scurma pamantul uscat. Inele de aur alb, topit imi stransera craniul. Minerul avea dreptate: antracitul straluceste.
Flori albe de ghiocei, atat va ofer. Unde cauti tu...?

2 comentarii:

Sorana spunea...

Caut ce caut in cautarea unei cautari....
Nu caut cautarea cautarii ci mai degraba drumul spre cautare...
Antibioticele au sase clase si trenul doua. Lampa de miner are culoare si bacilului Koch ii place la intuneric si la caldura...
O sa ninga si o sa fie ca in Esenin si Poema Rusa. Si ce daca?
Intr-o zi am fost un nebun sanatos si antracitul m-a orbit cu stralucirea lui....florile de mina nu pun intrebari. Ele sunt dincolo de cuvinte. Asteapta intr-un autism dement sa nu li se puna dunga rosie in buletin...mi-e sete...
In mina sunt izvoare?....

Mucegai spunea...

Cand le scrii asa imi vine sa te cer, dar sunt sigur ca nu mi te da, si cum stiu sa pierd, renunt sa pretind.

Drace, suna pidosnic rau, dar sincer la ora asta ravnesc doar talentul tau.